Frenn flagship store Helsinki

Comment

Frenn flagship store Helsinki

Whether it's a cup of coffee or a made-to-measure suit, we've got you covered. FRENN a Helsinki-based contemporary menswear company opened a flagship store in Punavuori. The  store is concepted by Pentagon Design. Janne had the honours to capture the space before first quests arrived.

20180502-frenn17697 1.jpg

Comment

Lookbook-kuvaukset studiossa

Comment

Lookbook-kuvaukset studiossa

Lookbook-kuvaukset hallituissa studio-olosuhteissa, joissa mallien ja stylistien on helppo työskennellä ja työnkulusta saadaan kustannustehokas.

20171101-melli9536.jpg

Kuvat: Janne Westerlund, tyyli Lasten PR

Comment

Cool kids hang out!

Comment

Cool kids hang out!

Toteutimme Finnish design -vaateliike Harakanpesä Shopille puolen päivän ulkokuvaukset kaupunkimiljöössä. Kuvissa kotimaisen Kaiko-vaatemerkin kevät-kesämallistoa 2018 pikkukoululaisten päällä. 

Valitsimme Vallilasta lokaation, joka sopii luontevasti vaatteisiin, joissa yhdistyvät cool katutyyli sekä herkempi ja romanttisempi muotokieli. Alkuillan tunnelmallinen valo, urbaani ympäristö ja kaupunkiluonto tarjosivat sopivan kehyksen tarinankerronnalle. Kuvat otettiin käytettäväksi lookbook-studiokuvien ohella jälleenmyyjän somemarkkinoinnissa.

20180413-marika17281.jpg

Comment

Bistro Cumulus – lasten oma ruokalista

Comment

Bistro Cumulus – lasten oma ruokalista

Vappu Pimiä ja Meilahden kuudesluokkalaiset suunnittelivat uudenlaisen lastenlistan, jonka visualisoinnista ja kuvausten suunnittelusta, sekä rekvisitoinnista vastasi Noora. Valokuvaaja Janne Westerlund.

624-janne-westerlund-styling-noora-iloranta-ruokakuva-foodphotography-24.jpg

Pienet käsimallit pääsivät maistelemaan listan annoksia ja lisäksi kuvauspäivän aikana kuvattiin ruokalistapohjat, joihin myöhemmin lisättiin annosten tiedot. Kuvitetut ruokalistat painettiin ja laminoinnin jälkeen asiakas voi merkitä omat valintansa ruokalistaan pois pyyhittävällä tussilla.

lastenlista_cumulus-624.jpg

Comment

Dieta – Food brings us together

Comment

Dieta – Food brings us together

Toteutimme kahden puolikkaan kuvauspäivän aikana, kahdessa eri lokaatiossa Dieta Oy:lle kuvia yrityksen "Food bring us together" -lupauksen hengessä. Kuvauspaikkoina toimivat Opinmäen koulu ja ravintola Finnjävel.  

20170614-dieta5573.jpg

Opinmäen koulun tilat mahdollistivat kuvaamisen toisesta kerroksesta, jolloin kuviin saatiin asiakkaan toivomat kuvakulmat.

Ravintola Finnjävelissä totetutimme sarjan kuvia, joissa asiakkaan tuotteet palvelevat uniikissa miljöössä. Kuvien tarkoituksena oli viestiä myös sitä, kuinka moniin eri käyttökohteisiin Dieta toimittaa tuotteita. Kuvien eri tyylillä ja stailauksella tässä onnistuttiin hyvin!

20170614-dieta5624.jpg

Kuvat Janne Westerlund, Tyyli Dieta Oy

Comment

Tarramonsteri

Comment

Tarramonsteri

Puolentoista kuvauspäivän aikana toteutettiin yhteensä seitsemän eri huonetta. Lisäksi tarroista kuvattiin kollaasit ja tuotekuvat.

Hedelmätarha

Tarrojen suunnittelu, kuvausten suunnittelu ja valokuvaus.

Comment

Tuotekuvaus

Comment

Tuotekuvaus

Verkkokaupan jatkuvan kasvun myötä tuotekuva muodostaa nyt ennennäkemättömän suuren osan kaikesta kuvavirrasta. Yksittäisistä verkkokaupankäyntiin vaikuttavista asioista kuvan laatu ja sen katselukoko ovat merkittävimmässä asemassa kaupan syntymisen kannalta. 

Tuotekuvat ovat usein yrityksen katselluimpia kuvia. Silti niiden tuotantoon ja stailaukseen ei juurikaan osata tai viitsitä vielä kiinnittää huomioita. Syväkuva, kännykkäkuva, 3D-kuva tai toimiston pöydällä napattu tuotekuva kelpaa moneen hommaan. Yrityskuvaa sillä ei kuitenkaan rakenneta.

Tuotekuvatuotanto on jatkuvaa hommaa ja siihen olisi löydyttävä kustannustehokas, laadukas ja helppo työskentelymalli. Valokuvaaja ja stylisti kannattaa ottaa keskusteluihin mukaan tuotekuvia suunnitelteassa. Parasta olisi tehdä suunnitelma tuotekuvatuotannosta, testata toteutus studiossa ja lyödä sitten kuvalinja lukkoon. Suunnitelmissa täytyy huomioida tuotantobudjetti. Valokuvaaja osaa kertoa tuotteen käyttäytymisestä erilaisissa valaistusolosuhteissa ja stylisti tietää kuinka kauan taustatyötä kuva vaatii. 


Vuosien kokemus tuotekuvaamisesta näkyy tuotannon laadussa ja tuntuu tuotannon kulussa. On helppo arvioida kauan kuvia tehdään ja mitä tuotteelle täytyy tapahtua ennen paraatiotosta. Kustannustehokkainta tuotekuvan tekeminen on isoissa ryppäissä. Vakioasiakkailla on käytössä sopimushinnasto, joka tekee kuvatuotannon budjetoimisesta helppoa ja vaivatonta. 

 Kodintekstiilikuvauksissa suurin osa ajasta kuluu silittäen, viikaten, täyttäen, neulaten ja sopivan kokoisia tukipahveja ja papereita leikaten. 

Toisin kuin fiiliskuvia, tuotekuvia ei voi maustaa instagram-filttereillä, eikä huonoa tuotekuvaa kannata pelastaa Photoshopissa. Tuotteiden värit ja ominaisuudet pitää pystyä kertomaan mahdollisimman realistisesti, mutta kauniisti. Tekstiilit, erityisen pienet tai suuret tuotteet, sekä kiiltävät pinnat ovat haasteellisimpia.

Tuotekuva syntyy studiossa, se tehdään huolellisesti niin valmiiksi, että raakakuva kelpaa aina asiakkaan kommentoitavaksi. 

Comment